بازدید 965

دولت سوریه برای بازگشت آوارگان هیات هماهنگی تشکیل می‌دهد

دولت سوریه با تشکیل هیات هماهنگی برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از طریق رایزنی‌ با "کشورهای دوست" موافقت کرد.
کد خبر: ۸۲۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 06 August 2018

دولت سوریه با تشکیل هیات هماهنگی برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان از طریق رایزنی‌ با "کشورهای دوست" موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دولتی سانای سوریه، هیات جدید هماهنگی شامل وزارتخانه‌ها و طرف‌های ذی‌ربط به ریاست حسین مخلوف، وزیر مدیریت محلی و محیط زیست است.

سانا اعلام کرد: تشکیل این هیات در راستای تاکید دولت سوریه بر مسئولیت‌پذیری خود در قبال آوارگان است و اینکه اقدامات لازم را برای حل و فصل اوضاع همه آوارگان و بازگشت آنها اتخاذ خواهد کرد.

دولت همچنین با صدور گواهی‌های سپرده ارز خارجی در بانک‌های عامل با هدف جذب سرمایه سوری‌های مقیم خارج و بازگرداندن این سرمایه‌ها به اقتصاد داخلی موافقت کرد.

مرکز استقبال، توزیع و پناه دادن به آوارگان سوری وابسته به وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه روسیه نیز اعلام کرد: مقامات سوری امنیت آوارگانی که تصمیم دارند به کشور بازگردند را تضمین می‌کنند.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبری سوریه اقدامات گسترده خود برای بازگرداندن آوارگان به کشورشان را ادامه می‌دهد و آماده حل همه مسائل برای تضمین امنیت، فراهم کردن کار، مسکن، کمک به بازیابی اسناد،‌ ارائه کمک‌های انسانی و غیر آن به سوری‌های موجود در خارج و آوارگان داخلی است.

طبق این بیانیه دفتر امنیت ملی و وزارت آشتی در سوریه همه فعالیت‌ها برای نظارت بر بازگشت آوارگان، آماده کردن اماکن برای استقرار آنها، بازسازی زیرساخت‌ها و انجام اقدامات انسانی هماهنگی می‌کند.

پیشتر مرکز روسی اعلام کرد: تاکنون یک میلیون 700 هزار سوری نسبت به بازگشت به کشورشان از کشورهای لبنان، ترکیه، آلمان، اردن، عراق، مصر، دانمارک و برزیل ابراز تمایل کرده‌اند.

 

همچنین بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در حاشیه سخنرانی خود تحت عنوان "سازمان ملل و بحران سوریه" در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: دولت سوریه به دنبال بازگشت همه آوارگان سوری موجود در داخل و خارج به کشور و خانه و کاشانه‌ خودشان است.

وی ادامه داد: بازگشت سوری‌ها فقط به دولت سوریه مربوط نمی‌شود بلکه به کشورهایی که در مغایرت با قطعنامه شورای امنیت اقدامات اقتصادی ظالمانه و یک جانبه‌ای علیه ملت سوریه اعمال کرده‌اند هم مربوط می‌شود.

الجعفری تصریح کرد: در صورت توقف این اقدامات فشار در دو سطح اقتصادی و اجتماعی در سوریه کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نقش چین در تحولات سوریه هم گفت: این کشور نقش سازنده و محوری در حل بحران سوریه دارد و به عنوان عضو دائم شورای امنیت در تصمیم‌گیری‌ها گزینه مهمی است.

پیشتر ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه طی دیدار خود با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بر درخواست دولت سوریه از آوارگان سوری در کشورهای مجاور برای بازگشت به کشورشان خبر داد و تاکید کرد: سوریه آماده استقبال از آنها و تامین مستلزمات زندگی آبرومند برای آنها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی